Forum Awangardowej Ludnosci Pracującej w Sosnowcu

FAQ  ::  Szukaj  ::  Użytkownicy  ::  Grupy  ::  Galerie  ::  Rejestracja  ::  Profil  ::  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ::  Zaloguj


ERGOM POLAND - CALA PRAWDA ???

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Awangardowej Ludnosci Pracującej w Sosnowcu Strona Główna » ERGOM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SMIGOL




Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:30, 05 Gru 2007    Temat postu: ERGOM POLAND - CALA PRAWDA ???

Ergom Poland inwestuje na Górnym Śląsku
2007-07-03

Najnowsze artykuły
Milion złotych dla ChemiParku Technologicznego z Brzegu Dolnego
Brenntag Polska uruchomił nową instalację produkcyjną za 4,5 mln euro
Seminarium dotyczące opakowań dla branży spożywczej
Cezex wprowadza bezbarwne folie i płyty z PET-G
Żubrówka w hitowym Żubranku

Co najmniej 30 mln zł zamierza zainwestować w najbliższej przyszłości w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej firma Ergom Poland. Spółka produkuje wykorzystywane w motoryzacji elementy z tworzyw sztucznych.



Ergom Poland otrzymał właśnie kolejne pozwolenie na działalność w sosnowieckiej części KSSE. Dzięki temu rozbuduje istniejący zakład produkcyjny i zatrudni następnych 50 osób. Dzięki temu zatrudnienie przekroczy 300 osób. Nowa inwestycja oznaczać będzie wzrost dostaw gotowych produktów z tworzyw sztucznych dla branży motoryzacyjnej i AGD.

Grupa Ergom ma siedzibę we włoskim Borgaro Torinese i jest europejskim liderem w dziedzinie produkcji z tworzyw sztucznych. Duża część elementów z tworzywa znajdujących się w samochodach Fiata pochodzi właśnie od tego dostawcy.

W naszym kraju Ergom Poland zlokalizował swoje zakłady w Sosnowcu. Wybór był podyktowany faktem, że w pobliskich Tychach znajdowały się zakłady Fiata.





Do Grupy Ergom należą trzy spółki działające na Górnym Śląsku: Ergom Poland, Ersi Poland oraz Ergomoulds.

W fabryce należącej do Ersi Poland odbywa się produkcja części z tworzyw sztucznych metodą wtrysku. W ten sposób powstają zderzaki, deski rozdzielcze oraz pokrywy drzwi. W uzupełniających ją zakładach Ergom Poland metodą rozdmuchu wytwarzane są natomiast elementy układu paliwowego.

Z kolei jeśli chodzi o spółkę Ergomoulds, to prowadzi ona wytwórnię skrzynek formierskich, matryc, wzorów i form do każdego materiału. Jest wyposażona w zespół pras do formowania wtryskowego oraz wydział projektowania i konstrukcji form z materiałów termoplastycznych.

Tym samym Włosi doprowadzili do sytuacji, w której w Sosnowcu odbywa się pełny cykl produkcyjny: od projektu i konstrukcji formy, aż do wykonania konkretnego elementu.

Roczne obroty Ergom Poland przekraczają 10 mln euro. W Polsce Grupa Ergom działa od 1994 r. Hale i magazyny spółki zajmują powierzchnię 40 tys. mkw. Natomiast łączne obroty grupy Ergom przekraczają 70 mln euro. Wszystkie trzy zakłady Ergom w Polsce posiadają blisko setkę pras wtryskowych o sile zwarcia od 60 do 3600 ton oraz cztery maszyny rozdmuchowe.


Ergom Poland
motoryzacja-akcesoria, produkcja z tworzyw sztucznych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SMIGOL




Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:33, 05 Gru 2007    Temat postu:

Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 26

Ostrzeżeń: 0/5
pokaż historię

Wysłany: Śro 16:25, 05 Gru 2007 Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SMIGOL




Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:30, 05 Gru 2007    Temat postu:

GDZIE JEST TA KASA ???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ersjanin12




Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 6:55, 06 Gru 2007    Temat postu:

SMIGOL napisał:
GDZIE JEST TA KASA ???

Kasa jest ale nie dla nas Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SMIGOL




Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:32, 06 Gru 2007    Temat postu:

Po 500 zł premii dostaną wszyscy pracownicy tyskiego Fiata za udany debiut nowej "pięćsetki" - zdecydowała w środę dyrekcja koncernu. Wcześniej związki wywalczyły wprowadzenie specjalnego monitoringu prędkości linii produkcyjnej oraz obietnicę wyższych premii świątecznych.
Obietnica premii uspokoiła nieco nastroje w fabryce. Sytuacja jest napięta, bo pracownicy coraz śmielej domagają się podwyżek. Dlatego "Solidarność" zapowiada, że nie zrezygnuje z żądań podniesienia minimalnej gwarantowanej płacy w fabryce o sto procent do 2,8 tys. zł brutto. Doświadczeni robotnicy mają zaś zarabiać 4-5 tys. zł, czyli o 80 proc. więcej niż teraz. - Oczekujemy, że zarząd w najbliższym czasie przedstawi nam harmonogram podwyżek, które mogą być wprowadzane etapami - mówi Wanda Stróżyk, szefowa "S" w Fiat Auto Poland.

Związkowcy już wywalczyli wprowadzenie specjalnego monitoringu prędkości taśmy produkcyjnej, który ma pojawić się w fabryce Fiata już po wakacjach. Wielu pracowników skarżyło się bowiem, że linia - ze względu na duże zapotrzebowanie na samochody - przyspiesza, choć nie widać tego gołym okiem. - Ludzie pracują dużo ciężej, ale nikt im za to nie płaci - mówi Rajmund Pollak, wiceprzewodniczący zakładowej "Solidarności".

Wczoraj okazało się, że w fabryce wzrośnie też premia bożonarodzeniowa z 1,5 tys. do 2 tys. zł. Nie udało się za to uzyskać porozumienia w sprawie uśrednienia premii wakacyjnej. Teraz dawny fundusz socjalny, tzw. wczasy po gruszą, uzależniony jest od zarobków i stanowiska. "S" chce, aby premia wyniosła po 3,3 tys. zł dla wszystkich.

Prawdopodobnie pracownicy Fiata wywalczą też dodatkowe przerwy w pracy związane z upałami. W poniedziałek specjalna komisja badała temperaturę w hali produkcyjnej, gdzie nie ma klimatyzacji, i okazało się, że w niektórych miejscach, np. lakierni, dochodzi do 41 stopni.


Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice
_________________
TAM SIE COS DZIEJE NIE TO CO U NAS - A U NAS W LATO 40 ST. I WIATRACZKI NAM KUPILI -


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SMIGOL




Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:41, 06 Gru 2007    Temat postu:

Strajki grożą branży motoryzacyjnej
19.10.2007
Podwyżka płac o 1000 zł dla każdego pracownika, lepsza zapłata za nadgodziny i zmniejszenie norm na nocnej zmianie przy równoczesnym zwiększeniu dodatków czy urlopu zdrowotnego po przepracowaniu już np. 5 lat - to postulaty w gliwickich zakładach General Motors, ale zaakceptowane przez związkowców sześciu innych potężnych firm motoryzacyjnych. Jeśli nie zostaną spełnione, mogą stanąć wszystkie zakłady z branży w regionie śląskim.

Porozumienie w sprawie wspólnej akcji protestacyjnej już podpisali związkowcy z Regionalnej Sekcji Motoryzacyjnej NSZZ "Solidarność" z siedmiu firm należących do różnych właścicieli. Chodzi o Opel Polska General Motors Gliwice i Fiat Auto Poland Bielsko Biała, ERSI Poland Sosnowiec, ISUZU-ISPOL Tychy, Magneti Marelli Poland Sosnowiec, TOYO SEAL Poland Tychy, Cablelettra Poland spółka z o.o. w Mikołowie.

Negocjacje płacowe w sprawie 1 tys. zł jako pierwsza rozpoczęła już we wrześniu "S" w Oplu. Dyrekcja zaproponowała najpierw 400 zł, w październiku dodatkowe 78 zł. Pierwszy odzew - spór zbiorowy. Wszystkie zakładowe organizacje związkowe wypowiedziały 5 października ubiegłoroczne porozumienie płacowe (aneks do zakładowego układu zbiorowego pracy). Poinformowano już o tym kolegów z zagranicy - z Europejskiej Rady Zakładowej General Motors Europe.

- Postulat podwyżki o tysiąca zł brutto jest ekonomicznie nieuzasadniony - wyjaśnia Wojciech Osoś, rzecznik Opel Polska GM. Dziś średnia płaca pracowników produkcyjnych w zakładzie wynosi ponad 3.300 zł brutto, co znacznie przewyższa średnią płacę pracowników produkcyjnych w motoryzacji.

Ostatnia propozycja zarządu to 500 zł brutto (jako comiesięczna premia). Jak twierdzi rzecznik Osoś, na tyle firmę stać. Odpowiedź padła 10 i 11 października w czasie masówek w gliwickiej fabryce, w których uczestniczyło 2 tys. pracowników.

- Nie ma zgody załogi na propozycje dyrekcji. W fabryce panuje atmosfera oczekiwania na znaczące podwyżki - mówi Sławomir Ciebiera, przewodniczący "S" w General Motors w Gliwicach. - Godna podwyżka powinna odzwierciedlać jakość, wydajność i zaangażowanie pracowników, zatrzymać ich w zakładzie i zrekompensować inflację.

Związkowcy znają dane Polskiej Izby Motoryzacji, że w roku 2005 (najgorszym od 16 lat) skończyła się zła passa branży. Producenci aut na eksport oraz kilka tysięcy ich poddostawców odnotują w 2007 r. gigantyczne zyski.%07 - Jeżeli dojdzie do potyczek z pracodawcami, na pewno będziemy się mocno wspierać - mówi Jerzy Brzychcy, szef "S" Magneti Marelli.

Zdaniem Daniela Jaromina, przewodniczącego "S" w Isuzu, pracodawcy także konsultują się podczas negocjacji płacowych. Teraz właściciele firm wytoczyli przeciwko pracownikom potężną broń: produkcja może zostać przeniesiona na Wschód. Fiat podpisał 15 października porozumienie z Ładą. Na terenie Rosji powstanie fabryka silników benzynowych i wysokoprężnych. Rosjanie chcą też produkować samochody firmy z Turynu (fiaty 500 oraz pandy), produkowane dotąd tylko w Tychach. Firma jest już obecna w Turcji. Z kolei Opel w Zaporożu na Ukrainie montuje auta na częściach z Gliwic.

- Niedopuszczalne są praktyki zastraszania załogi przeniesieniem na Wschód produkcji . Przed nami kolejna tura negocjacji. Albo podpiszemy protokół rozbieżności, albo dojdzie do mediacji, a w ostateczności do strajku - mówi Ciebiera, będący także szefem Regionalnej Sekcji Motoryzacyjnej NSZZ "S" w Katowicach.



80 mld zł przychodu

Wstępne szacunki Polskiej Izby Motoryzacji oraz CASE-Doradcy mówią, że wartość eksportu branży motoryzacyjnej w Polsce może wynieść %0714 mld euro,

będzie o 25 proc. większa niż w 2006 r. To realny szacunek: w czerwcu eksport wyniósł blisko %071,37 mld euro. Wynik był wyższy o 5,25 proc. od majowego i jednocześnie o 6,89 proc. od tego z czerwca 2006 r. Do tego sprzedaż na rynek krajowy za %072007 r. da przychód wart 80 mld zł.

Zatrudnienie w przemyśle samochodowym w roku 2007 - 189 tys. ludzi

Wartość eksportu motoryzacji (w mld zł)

2004 r. - 40

2005 r. - 42

2006 r. - 56

2007 r. (prognoza) - 61,6



Beata Sypuła - Dziennik Zachodni


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ersjanin12




Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:48, 06 Gru 2007    Temat postu:

Trochę nie świeże wiadomośći.Po drugie nikt tego nie czyta prócz mnie i ciebie ale tak trzymaj Very Happy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SMIGOL




Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:51, 06 Gru 2007    Temat postu:

WIDZE ZE TYLKO MY TUTAJ CZASAMI ZAGLADAMY

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
C4




Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SOSNOWIEC

PostWysłany: Czw 18:42, 06 Gru 2007    Temat postu:

Czyta i zagląda,co do wiadomości: nic ztego nie wynika(dla nas),piszesz o warunkach w fiacie(odnośnie kasy),wejdz na forum Fiata,,zobaczysz co ludzie piszą o"warunkach" panujących w FAP Tychy. [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SMIGOL




Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:32, 06 Gru 2007    Temat postu:

NIE MAMY CO POROWNYWAC WARUNKOW PANUJACYCH NA FIACIE W TYCHACH DO U NAS PANUJACYCH MOZE MAJA TEZ DUZE NORMY I ROBIA NA TASMIE (ALE MAJA CZYSTO , CICHO, 50 MIN PRZERWY W CIAGU CALEJ ZMIANY,STOLOWKE,NORMALE TOALETY,I NIE BRAK IM SRODKOW DO PRACY JAK NP. GLUPICH REKAWICZEK) BYLEM TAM NA ROZMOWIE O PRACE WIEC TO WSZYSTKO WIDZIALEM (moze tez nie zarabiaja kokosow ale chyba nie wiedza jak jest u nas - lecz jezdzic 50km codziennie to za daleko za duzo trzeba by wydac na paliwo) A I JESZCZE JEDNO ICH ZWIAZKI WIDAC O COS TAM WALCZA A NIE TAK JAK U NAS

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Awangardowej Ludnosci Pracującej w Sosnowcu Strona Główna » ERGOM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
  ::  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group   ::   template subEarth by Kisioł. Programosy   ::  
Regulamin